söndag 17 mars 2013

Nya tag

Efter att ha haft svårt att hitta tillbaka till träningen under ett par år så fick jag en spark i baken julen 2012. En gratis träningsmånad på Actic som naturligtvis utnyttjades till max.

För att sammanfatta detta lite kort så började träningen på nyårsafton 2012, ett spinningpass som var 90 minuter. Man kan ju undra hur klokt det var men det gick ju bra.. Efter det har jag spinnat 3-4 ggr/vecka. Fått genomgång av gymmets maskiner och Actics styrketräningskoncept men inte riktigt kommit igång med styrketräningen ännu. Jag var på ett cirkelpass som var en nära döden upplevelse, fast så här i efterhand var det ganska roligt, och har konstaterat att jag behöver gå ner mer i vikt för att jag ska vara mindre klumpig.

I samband med detta gjorde jag även en kostförändring: LCHF.

Jag har testat LCHF förut och vikten minskade men drivet i träningen blev lidande och det var även då kärleken till löpningen tvärdog och det var färdigtränat för min del.

Med den insikten har jag tagit gruppträningen till mitt hjärta, för i grupp går det ju inte bara att plötsligt sluta...

Drömmer om en racercykel och cykla landsväg i klunga. Och det är inte så långt borta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar