onsdag 17 april 2013

Prova cyklar

Bianchin var monterad men Patrik (säljaren) sa att den var för stor - en annan tjej hade provat den och vi var lika långa och den var för stor för henne. Han hade beställt hem en mindre som jag hade första tjing på.
Jag valde att testa Richmond när vi ändå var där - för om den var bra så kunde jag ju ta den..

Vi fick ta ut cykeln och på vägen ut upptäcker jag inte vet hur man växlar den.. Den ser ju inte alls ut som den cykel med bockstyre som jag hade när jag var tretton år... Nervositeten stiger till nya nivåer. Men det visar sig att bromsarna ska vickas så växlar man.. Pustar ut gör jag inte ändå utan vi fixar så att cykeln har en vettig växel innan jag ska cykla så ka jag koncentrera mig på balansen och känna efter hur den känns.

Det blir ett par tre varv runt parkeringen när jag plötsligt blir tillsagd att flytta upp händerna på styret.. Shit då när jag ju inte bromsarna.. Men jag gör det och det går ju riktigt bra:)

I nästa sekund blir jag utdirigerad på den lilla vägsnutten.. Bland bilarna - inte så många visserligen och inte häll de så hög hastighet heller men plötsligt skulle jag ju hålla reda på fler saker än mig själv och cykeln.. Drog en repa och när jag kom tillbaka så hade jag kommit fram till att det var den cykeln jag skulle ha. Pierre tyckte nog att vi skulle vänta på Banchin men Richmond var priset nedsatt på.. Det blev en cykel från Richmond.

Patrik skulle montera fast pedalerna, cykeldatorn, klossarna på skorna, packa sadelväskan med de saker jag lagt undan och hänga på den på cykeln, montera flaskhållare, cykelpump till dagen efter.
Cykelhjälmen fick jag ta med mig hem.

Jag har blivit med racercykel :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar