måndag 29 april 2013

Dubbla spinning pass

..eller om huvudet är dumt får kroppen lida ;) Fast sämre saker kan man ju utsätta sig för.

Orsaken till detta är att gymmet inte har något bra att erbjuda imorgon då det är sista april och det enda spinningpass som finns på onsdag är redan kl: 15 och då är inte jag vaken eftersom jag ska tillbringa två nätter på jobbet..

Kl. 17 började galenpannan Glenns pass, uppförslut i etapper med inslag av intervaller.. Jag var inte ett dugg taggad, men det gick ganska snart över. Tungt med svid i benen men den skånska dialekten gör att jag alltid orkar lite till.. Märkligt det där hur en del personer kan påverka en..

Kl: 18 började Lenas tröskelpass.. 10 minuters uppvärmning och sedan såg trösklarna ut som följer: 3 min 75% av maxpuls, 2 min 80% av maxpuls, 4 min 82-89 % av maxpuls och 1 min 90% av maxpuls.. Och detta gjorde vi tre gånger.. Utan pulsklocka är det inte helt lätt att ha koll men Lena bjuder på fina riktlinjer: 75% av max så ska man kunna andas in genom näsan och ut genom  munnen. 90% av maxpuls är andningen betydligt snabbare... Oh däremellan ökas det lite för varje tröskel.. Vilan mellan trösklarna var 2 minuter tror jag.. Urtrampet var långt.. Den totala tiden var 55 minuter.

Mycket nöjd med min prestation har jag nu slagit mig ner i soffan och kommer tillbringa resten av kvällen där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar