tisdag 7 maj 2013

Cykelbilaga Expressen

Om det inte hade varit för att mamma skvallrat så hade jag missat cykelbilagan i Expressen igår..

 
 
Det fanns bra och nyttig läsning om cykling i bilagan. Jag kan ju konstatera att jag är en MAWIL (eller i alla fall håller på att bli...) Middle-aged woman in lycra. MAMIL, middle-agaed man in lycra finns också.. Om man nu måste ha benämning på den grupp människor man "tillhör". Lite kul var det ju :)

Det absolut roligaste var nog det här:

 
Inte så lätt att tyda på den här bilden men en kortsammanfattning följer: som nybörjare ska man inte ifrågasätta proffsens oskrivna regler, det bara är så.. Det var allt från vilka strumpor man har, hur cykeln ska vara utrustad, hur solglasögonen ska sitta.. Och jag kan ju konstatera att jag inte kommer uppfylla ett enda krav ;) Jag har sadelväska, vägrar ha slangar och dyligt i tröjan (än), strumpvalet kommer folk också att sucka över för jag tänker inte ha cykelstrumpor - jag tänker ha mina vanliga ankelfria träningsstrumpor så de inte syns överhuvudtaget.. Cykelsolglasögon äger jag inga, så mina löparsolisar får duga - men jag ska sätta dem utanpå hjälmremmarna så har jag gjort det rätt i alla fall ;) Ingen hänsyn tänker jag heller ta till hur klungan är sammansatt i färger den dagen jag kommer till det.. Och cykelkeps kommer jag aldrig att införskaffa - blir det kallt så får det bli en tunn mössa under hjälmen..
 
 
När jag läser dessa oskrivna regler skrattar jag men inser att det nog kan finnas de som är väldigt petiga och att vissa även är så snälla att de påpekar när något är "fel".. Och de som cyklar med mig, eller låter mig cykla med dem, får nog ha stort överseende med att jag inte är "proffs" och har mina egna oskrivna regler..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar