lördag 18 maj 2013

Jogga på Landet

Sist jag sprang var 2010, Stockholm Halvmara.. Utan kolhydrater i kroppen tog jag död på kärleken till löpningen då.
Jag har gjort ett halvhjärtat försök att hitta tillbaka men har gett upp tidigt..

Nu ska jag vara på landet en vecka, vi ska slipa parketten i stan och förra veckan blev det lite "panikträning" för att jag skulle kunna slappna av och ha några vilodagar.

Jag hade packat löparoutfiten och min vän Garmin, mest utifall jag skulle få för mig att testa.

Idag kröp det i kroppen och gav mig iväg i den varma kvällssolen.. Det gick inte fort, det var tungt, men jag lyckades jogga 45 minuter utan att stanna :) 

Och jag tackar spinningen för flåset. Det som störde var inte så mycket andningen utan mina tunga löpsteg..

Nöjd och lite stolt över mig själv spenderar jag resten av kvällen med Baloo..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar