måndag 13 maj 2013

Premiär

Sjukt taggad av grabbarna som krigade på Skandis GP igår gav jag mig iväg.
En lära känna cykeln-tur, lagom lång distans då jag bokat dubbla spinning pass ikväll.
Via Krusenberg, Vassunda till Knivsta. Där stannade jag på Statoil och drack lite. Och när jag ändå höll på skaffade jag mitt första skrapsår också ;)
Jag hade klickat ur foten, svängde med cykeln. Det gick sakta, riktigt sakta.. Det rullade knappt. Och då hade skon klickat i igen utan att jag märkt det. Vips så låg jag där på sidan. Ett litet skrap vid knät, lite skrap på sadeln och smuts på vita styret.. Värst var väl att det var massor av folk på macken som tankade och såg cirkusen - men det får jag bjuda på och det gör jag så gärna :)





 
 
Enligt cykeldatorn cyklade jag 3,2 mil. Det tog mig 88 minuter - en lagom nätt lära känna cykeln-runda med andra ord.
 
Solen sken, det fanns en del regntunga moln men det regnade inte. Det blåste rätt bra stundtals.
 
Men det var roligt, såg två andra som var ute också - dock betydligt mer rutinerad än mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar